Кога ќе се приближи студеното време, време е да му посветите внимание на вашиот автомобил уште еднаш за да бидете сигурни дека е целосно подготвен за падот на температурата.
Со сите проверки што треба да се направат, како што се светлата, бришачите на ветробранското стакло и гумите, лесно е да се заборави на системот за ладење.
Некористењето на вистинската течност за ладење или правилен однос на дел антифриз и вода, може лесно да доведе до сериозни проблеми со моторот.
Значи, што е антифриз и како можеме правилно да го користиме за да ги заштитиме нашите автомобили?
ШТО Е АНТИФРИЗ?
Течност на база на гликол направена првенствено од етилен гликол или пропилен гликол, антифризот е една од компонентите на течноста што се користи во системот за ладење на вашиот автомобил.
Освен гликол, мешавините за антифриз имаат и pH додатоци кои ја одржуваат алкалноста на растворот и антикорозивни соединенија кои спречуваат деградација на металните компоненти на системот за ладење.
ШТО ПРАВИ АНТИФРИЗОТ?
Помислете на антифризот како течност за контрола на температурата во возилото.
Сите мотори со внатрешно согорување создаваат огромна количина на топлина.
Доколку не се контролира порастот на температурата, прецизните компоненти на моторот, кои се направени од гума, метал и пластика, ќе се оштетат, што ќе доведе до катастрофален дефект на моторот.
Топлината може да се контролира со циркулирање на течност околу блокот на моторот.
- Таму каде што водата не успева, антифризот работи:
Водата е одлична течност за ладење за моторите, но почнува да врие на 100 оC, а оваа температура лесно се постигнува кај моторот.
Откако водата ќе почне да врие, таа се претвора во пареа која врши притисок врз ладилникот и цревата.
Плус, како што пареата излегува од системот, нивото на водата значително се намалува, што може да доведе до прегревање.
Потоа, водата замрзнува на 0оC. Значи, во областите каде температурите паѓаат под нулата, силата со која дејствува замрзнатата вода може да предизвика пукање на цревата и ладилникот.
- Двојна заштита со антифриз:
- На едниот крај од спектарот, антифризот ја намалува точката на замрзнување на водата во смесата со течноста за ладење, со што го спречува нејзиното замрзнување во внатрешноста на ладилникот, пумпата за вода и цревата.
- Од друга страна, ја зголемува точката на вриење на водата во мешавината на течноста за ладење, давајќи и поголем капацитет за ладење.
Затоа користењето на течноста за ладење е најдоброто решение за одржување на вашиот автомобил да работи на стабилна температура.
- Многу повеќе од само контрола на температурата:
Друг проблем со водата е фактот што таа брзо може да доведе до корозија на сите метални компоненти во моторот, вклучувајќи ги и железните и алуминиумските делови.
Бидејќи смесите за антифриз содржат антикорозивни елементи, тие ја спречуваат оваа деградација.
Плус, овие производи содржат и компоненти кои ја забавуваат органската контаминација или акумулацијата на бактерии, што би било значително побрзо доколку се користи само вода како течност за ладење.
РАЗЛИКАТА ПОМЕЃУ АНТИФРИЗ И ТЕЧНОСТ ЗА ЛАДЕЊЕ
Течноста за ладење е едноставно претходно измешан раствор на антифриз и вода; стандардно, во сооднос од 50-50 или макс. 70-30.
Антифризот треба да се измеша со вода пред да може да се користи. Не се препорачува користење на чист антифриз во моторот.
На етикетите на шишето јасно е наведено за каков антифриз станува збор, а најчесто се се разликуваат по боја.
РАЗЛИЧНИ ВИДОВИ НА АНТИФРИЗ
Во однос на главната компонента, мешавините за антифриз се достапни во стандардна форма базирана на етилен гликол или нетоксична верзија базирана на пропилен гликол.
Но, тоа не е главната разлика.
Примарната варијација во растворите за антифриз се заснова на антикорозивните додатоци што се користат во нив.
До средината на деведесеттите, стандард беа антифризните мешавини базирани на етилен гликол, светло зелени.
Поновите возила и нивните напредни компоненти на моторот ја зголемија потребата за поефективни антифриз решенија кои ќе понудат поголема заштита.
Ова доведе до црвени, зелени, сини, жолти и портокалови течности. Секоја од нив е наменета да одговори на специфичните барања на различни мотори и нивните компоненти.
При изборот на течности за вашиот автомобил, секогаш е добра идеја прво да погледнете во прирачникот за да видите што препорачува производителот на вашиот автомобил.
ЗОШТО АНТИФРИЗОТ ИМА РАЗЛИЧНИ БОИ?
И етиленот и пропилен гликолот се безбојни течности и антикорозивните соединенија и другите адитиви не би направиле голема разлика во нивната безбојна форма.
Со оглед на варијацијата во растворите за антифриз, производителите додаваат бои на овие мешавини, така што може лесно да се разликува еден вид од друг.
Во основа, течностите за ладење доаѓаат во 3 вида:
- Формула на неорганска киселина (IAT):
Користена во сите автомобили до раните деведесетти, ова е основната светло зелена течност за ладење која сè уште се користи во сите постари автомобили.
Направени со додавање на фосфати и одредена количина силикати во гликол, овие ниско-силикатни, конвенционални раствори за антифриз, исто така, имаат дополнителни адитиви за течноста за ладење (SCA) во нив за да ја заштитат облогата на моторот од корозија. Всушност, SCA се првите компоненти на течноста за ладење што се трошат.
Затоа, на овие постари зелени течности им треба промена на секои 2 години или 40.000-50.000 километри.
- Технологија на органска киселина (ОАТ):
Овие течности за ладење станаа стандард околу доцните деведесетти и сè уште се применуваат во многу понови автомобили ширум светот.
Иако се без фосфати и силикати, OAT течностите за ладење нудат слична отпорност на корозија како и зелениот антифриз.
Но, антикорозивните соединенија во овие раствори имаат бавно распаѓање, што му дава на производот подолг животен век.
Исто така, тој е специјално дизајниран да нуди антикорозивна заштита на алуминиумските и пластичните делови во автомобилите од понова генерација.
Познати како „траен“ или антифриз со „долг-животен век“, течностите за ладење ОАТ, треба да се заменат на секои 3-5 години.
Друго важно е тоа што за разлика од IAT течностите за ладење, OAT производите користат пропилен гликол како основа, така што тие се помалку штетни за домашните миленици, децата и околината во случај на излевање или вриење.
Постојат мешавини за антифриз кои се портокалови, жолти или црвени, но доаѓаат и во други бои, како сина, црвена и многу темно зелена, во зависност од варијантата и производителот.
Овие течности за ладење се широко достапни и се користат во повеќето ГМ автомобили и камиони произведени по 1995 година, како и во возилата произведени помеѓу 1996 и 2001 година од Audi, Honda, Jaguar, Kia, Land Rover, Mazda, Nissan, Porsche, Saab, Toyota и VW.
- Технологија на хибридна органска киселина (HOAT):
Овие течности за ладење ги комбинираат најдобрите производи од IAT и OAT за да понудат супериорна отпорност на корозија за алуминиумските делови и отпорност на 'рѓосување за железните компоненти.
Обоени во жолта или портокалова, производите на HOAT се достапни и во низа други нијанси како розева, виолетова и сина.
Препорачана замена ена секои 5 години и се специфицирани за повеќето автомобили произведени по 2002 година од Audi, BMW, Chrysler, Ford, Mercedes, Saab, Volvo и VW.
Бојата секако не е сигурен показател за видот на течноста за ладење што ја добивате.
Единственото нешто за што се добри различните нијанси е да се спречи ненамерно мешање на два вида производи.
МОЖЕТЕ ЛИ ДА МЕШАТЕ АНТИФРИЗ СО РАЗЛИЧНИ БОИ?
Накратко: не, не можете да мешате различни видови мешавини за антифриз. Не се препорачува, иако некои производители дозволуваат да се мешаат одредени типови.
HOAT течностите за ладење се достапни во најмалку 3 варијанти (Silicated HOAT, Fosphated HOAT и HOAT без фосфат), и не треба да ги мешате заедно.
Мешањето на зеленото со портокалово или портокаловото со сино/жолтото итн. ќе доведе до хемиска реакција во резервоарот.
Ова предизвикува формирање на кафеава, желатинозна тиња во резервоарот и радијаторот што може целосно да го блокира системот за ладење со текот на времето.
КОЛКУ ЧЕСТО ТРЕБА ДА ГО МЕНУВАТЕ АНТИФРИЗОТ?
Без разлика дали е направен од етилен гликол или пропилен гликол, антифризот сам по себе не истекува.
Сепак, антикорозивните додатоци во него, со текот на времето се трошат и токму тогаш ви треба промена.
Како што беше дискутирано погоре, IAT течностите за ладење имаат најкраток животен век од околу 2 години, додека и OAT и HOAT нудат околу 5 години.
Кога вашиот автомобил сигнализира дека му треба промена на течноста за ладење?
Светлото за течноста за ладење се пали: Овој индикатор укажува на ниско ниво на течноста за ладење, како и на моторот што работи со повисока температура. Обично, ова е резултат на истекување на течноста за ладење и треба да се провери.
Повисока од нормалната температура на мерачот: Ако вашиот мотор работи на оптимална температура, иглата на мерачот ќе биде во нормала. Ако иглата се движи нагоре или надолу, тоа е индикатор за компромитиран систем за ладење.
Значајна локва со обоена течност: Aко вашиот автомобил зад себе остави обоена локва на патеката, ова е од истекување на течноста за ладење. Запомнете дека таквите барички треба да се исчистат пред да направите било што друго, бидејќи тие се многу токсични и за луѓето и за животните.
Сладок мирис: Иако не е толку очигледен индикатор како локвата на течноста за ладење на патеката, слаткиот мирис околу автомобилот (внатре или надвор) исто така може да укаже на истекување на течноста за ладење.
Греење што не работи: Грејачот работи на истата течност за ладење како и моторот на возилото. Во случај на истекување, очигледно нема да има доволно течност за ладење за да оди наоколу, а грејачот ќе биде првиот што ќе попушти.
КОЛКУ ЧЕСТО ТРЕБА ДА ГО ПРОВЕРУВАТЕ НИВОТО НА АНТИФРИЗ?
Повеќето производители на автомобили и производители на течност за ладење препорачуваат да ги проверувате нивоата на течноста за ладење секогаш кога ќе наполните гориво или барем еднаш на секои две недели.
Минимум, треба да го проверувате нивото на течноста за ладење еднаш на секои 6 месеци, односно пред лето и пред зимата.
Не се потребни повеќе од една или две минути за да се провери нивото на течноста за ладење во резервоарот.
Ако погледнете внимателно, ќе ги најдете максималните и минималните ознаки на нивото на телото на резервоарот, од страна.
Бидејќи резервоарот е направен од полупроѕирна пластика, а течноста за ладење е обоена, често можете да го проверите нивото на растворот без да го отворите капачето.
Ако нивото на течноста е под максималната линија, тоа може да се должи на природно и постепено губење.
Сè што треба да направите, во овој случај, е да ја надополните препорачаната течност за ладење од производителот и да почекате до следната проверка.
Но, ако нивото се спуштило под минималната ознака, треба да го надополнувате резервоарот и да го проверувате на дневна основа во следните неколку дена.
Ако нивото се спушти под максималната линија секој пат кога проверувате до точка каде што треба да дополнувате секој ден, ова може да се припише на истекување во системот.
ЗАКЛУЧОК
Најважното нешто што треба да се запамети е да ги следите препораките на производителот.
Користењето премногу или премалку антифриз во мешавината на течноста за ладење нема да ве однесе никаде.
Премногу е исто толку лошо како и премалку, бидејќи ја загрозува способноста на смесата да се движи низ системот и оттука го попречува нејзиниот капацитет за ладење.
За употреба во текот на целата година, 50-50 (антифриз за вода) е идеална пропорција, додека во зима, можеби ќе сакате да ја зголемите на макс. 70-30 (70% антифриз).
Конечно, иако е можно да користите само вода ако ви снема течност за ладење, за вашето возило набавете ја течноста за ладење што му е потребна веднаш штом ќе стигнете до бензинска пумпа за да спречите непоправливи оштетувања на моторот.